14 лютого 2020
За підтримки голови районної державної адміністрації Геннадія Поляка минулого року розпочав свою роботу Ріпкинський інклюзивно-ресурсний центр.
Заклад створений для забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
У Центрі працюють: психолог - Олександр Драгун, вчитель-дефектолог - Алла Марченко, вчитель-логопед - Любов Єгоричева, практичний психолог - Марина Найдьон.
За рахунок освітньої субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів здійснено закупівлю необхідного комп’ютерного обладнання, комплект навчального обладнання (корекційно-розвиткові засоби для дітей з ООП), комплект логопедичних зондів та логопедичного обладнання, комплект спортивних товарів та інвентаря, комплект розвиваючих іграшок, комплект меблів.
За кошти районного бюджету придбано канцелярські товари, папір, журнали для документації, токени, навчально-методичні журнали, посібники для проведення корекційних занять із дітьми, програмне забезпечення «M.E.Dok».
Окрім того, Ріпкинський ІРЦ отримав комплект методик комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами, зокрема:
Інклюзивно-ресурсний центр має доступ до швидкісного інтернету за технологією 4G.
Фахівці ІРЦ надають консультативну допомогу батькам дітей з особливими освітніми потребами з метою формування позитивної мотивації щодо розвитку дітей.
У 2019 році проведено 6 комплексних оцінок розвитку дітей; для двох учнів Добрянського ЗЗСО за результатами комплексних оцінок організовано інклюзивне навчання. У 2020 році планується здійснити комплексну оцінку розвитку дітей всіх учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної освіти, загальної середньої освіти та тих, які не охоплені навчанням.
За результатами комплексних оцінок для дітей з особливими освітніми потребами, які не відвідують ЗЗСО (відповідно до методичних рекомендації з організації інклюзивного навчання) організовано проведення корекційно-розвивальних занять із використанням закупленого дидактичного обладнання, здійснюється надання консультативної та психологічної допомоги учасникам освітнього процесу з питань організації інклюзивного навчання шляхом участі у командах психолого-педагогічного супроводу закладів освіти.
Важливу інформацію можна отримати на порталі інклюзивної освіти за посиланням //https://ircenter.gov.ua/