back

Освітні послуги - дітям з особливими освітніми потребами

14 лютого 2020

За підтримки голови районної державної адміністрації Геннадія Поляка минулого року розпочав свою роботу Ріпкинський інклюзивно-ресурсний центр.

Заклад створений для забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти,  які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

 У Центрі працюють: психолог - Олександр Драгун, вчитель-дефектолог - Алла Марченко, вчитель-логопед - Любов Єгоричева, практичний психолог -  Марина Найдьон.

 За рахунок освітньої субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами на оснащення кабінетів інклюзивно-ресурсних центрів  здійснено закупівлю необхідного комп’ютерного обладнання, комплект навчального обладнання (корекційно-розвиткові засоби для дітей з ООП), комплект логопедичних зондів та логопедичного обладнання, комплект спортивних товарів та інвентаря, комплект розвиваючих іграшок, комплект меблів.

За кошти районного бюджету придбано канцелярські товари, папір, журнали для документації, токени, навчально-методичні журнали, посібники для проведення корекційних занять із дітьми, програмне забезпечення «M.E.Dok».

Окрім того, Ріпкинський ІРЦ отримав комплект методик комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами, зокрема:

  • WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей);
  • Leiter-3 (міжнародна шкала продуктивності);
  • Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності);
  • PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру);
  • CASD (опитувальник розладу аутичного спектру).

Інклюзивно-ресурсний центр має доступ до швидкісного інтернету за технологією 4G.

Фахівці ІРЦ надають консультативну допомогу батькам дітей з особливими освітніми потребами з метою формування позитивної мотивації щодо розвитку дітей.

У 2019 році проведено 6 комплексних оцінок розвитку дітей; для двох учнів Добрянського ЗЗСО за результатами комплексних оцінок організовано інклюзивне навчання. У 2020 році планується здійснити комплексну оцінку розвитку дітей всіх учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної освіти, загальної середньої освіти та тих, які не охоплені навчанням.

За результатами комплексних оцінок для дітей з особливими освітніми потребами, які не відвідують ЗЗСО (відповідно до методичних рекомендації з організації інклюзивного навчання) організовано проведення корекційно-розвивальних занять із використанням закупленого дидактичного обладнання, здійснюється надання консультативної та психологічної допомоги учасникам освітнього процесу з питань організації інклюзивного навчання шляхом участі у командах психолого-педагогічного супроводу закладів освіти.

Важливу інформацію можна отримати на порталі інклюзивної освіти за посиланням //https://ircenter.gov.ua/

 
 
 
За інформацією Ріпкинського
інклюзивно-ресурсного центру