16 січня 2018
Інклюзивна освіта - це, насамперед, права кожної дитини на отримання якісних освітніх послуг та інших послуг за місцем проживання, і, відповідно, обов’язок держави забезпечити їх. Вона має низку переваг для всіх учасників освітнього процесу - дітей, які мають особливі освітні потреби, батьків, педагогів і суспільства в цілому. Це постійний процес визначення і подолання перешкод для максимально значущої участі всіх в освітньому процесі.
Про це говорили педагогічні працівники, що залучені до спеціальної освіти, на районному семінарі «Інклюзивна освіта: від основ до практики», який відбувся днями у відділі освіти РДА.
У Ріпкинському районі функціонує 15 інклюзивних класів, у яких навчається 17 учнів, що мають особливі освітні потреби. Кадровий склад інклюзивної освіти забезпечений 15 асистентами вчителів, 25 педагогічними працівниками, які проводять корекційно-розвиткові заняття (вчителі, практичні психологи), 40 вчителями-предметниками.
Також у районі 11 дітей, які мають особливі освітні потреби, навчаються за індивідуальною формою навчання. Цим учням викладають предмети 41 учитель.
Завідувач районною психолого-медико-педагогічною консультацією Алла Марченко ознайомила присутніх із новими пунктами у законодавчому та нормативно-правовому забезпеченні інклюзивного навчання. Вона звернула увагу на умови організації інклюзивного навчання, технологію розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, практику асистування та її роль у супроводі учнів з особливими освітніми потребами. Також Алла Марченко розповіла про організацію діяльності та функціонування інклюзивно-ресурсних центрів в Україні, оцінювання потреб як підгрунтя для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини.
Під час семінару презентовано нові електронні зошити та підручники, нові видання підручників для дітей певних нозологій (із тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку, порушеннями інтелектуального розвитку).
Олександр Драгун, практичний психолог Ріпкинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, порушив проблему дітей з аутизмом, їх діагностування, соціалізацію в освітнє середовище.
Досвідом використання наочності як ефективного засобу засвоєння навчального матеріалу учнями з особливими освітніми потребами поділилася з колегами асистент учителя Любецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Надія Богуш.
Заступник директора Ріпкинської гімназії імені Софії Русової Наталія Могильна розповіла про використання коштів освітньої субвенції на придбання спеціального обладнання для інклюзивного навчання.
За повідомленням психолого-медико-педагогічної
консультації відділу освіти районної державної адміністрації